Instagram bitiyor mu?
Instagram’ın kurucu ortağından Instagram için şok yorumlar
Instagram'ın kurucu ortağı, uygulamanın reklam konusunda artık çizgiyi aştığını ve “ruhunu kaybettiğini" düşünüyor.
Meta’nın sahibi olduğu Instagram, yıllar içinde büyük ölçüde bir fotoğraf paylaşım uygulaması olmaktan çıkarak, birçok kullanıcı için artık Hikayeler şeklinde hızlı video parçacıklarının paylaşıldığı bir merkeze, ayrıca arkadaşlarla yapılan aramalara ve sohbet "odalarına" ve dikkat çekmek için yarışan influencer'larla aşırı doymuş bir pazara dönüştü.
Instagram'ın kurucu ortağı Kevin Systrom, uzun süredir teknoloji gazeteciliği yapan Kara Swisher ile bu hafta yaptığı yeni bir podcast röportajında bu şekilde düşünüyor. Bu düşüncesi, Instagram’ın başına gelenlerden çok da uzak değil.
Kara Swisher’ın podcast yayınında konuşan Systrom, konuşmasının son bölümünde, "Bence Instagram'ı Instagram yapan ruhu kaybettik," derken, Meta'nın uygulamayı ticarileştirmek için giderek daha agresif bir şekilde ilerlemesinin, artık arkadaşlarının ve ailesinin ne paylaştığını takip etmek için o kadar yararlı olmadığını düşünmesine yol açtığını da sözlerine ekledi: "Sanırım Instagram'daki en büyük pişmanlığım, çok fazla ticarileşmesi."
Instagram kurucu ortağı: Bu 'bizim başlattığımız Instagram değil'
Instagram'ın ana şirketi Meta, şu anda reklamlardaki yavaşlama, yumuşayan ekonomi ve milyarlarca dolarlık geliri yok eden iOS gizlilik değişiklikleri gibi mali baskılardan dolayı sarsılıyor. Mark Zuckerberg'in sahibi olduğu sosyal medya imparatorluğu son haftalarda geniş çaplı işten çıkarmalarda bulundu ve daha fazlası da geliyor gibi görünüyor. Bakalım Zuckerberg, bu trafiğin içinde Systrom’un sözlerini dikkate alacak mı?